Imrefi-Szabó Imre
pszichológus, irodalomterapeuta, autogén tréning relaxációs gyakorlatvezető jelölt
Áprád híd
1133 Budapest, Visegrádi utca 105
A Göncz Árpád városközponttól 3 perc séta (M3 metró, 1-es villamos, 32-es busz). Fizetős parkolás a ház előtt.
A pszichológusként való elindulásomra a nagy előképek közül Eric Fromm volt
hatással. Fromm műveiben ismerkedtem meg átfogóan a humanisztikus
pszichológiai szemlélettel és azzal a máig meghatározó felfogással, mely szerint a
neurózisok és különféle elakadások hátterében az egyén saját énjéért és
szabadságáért, egyedi elképzeléseiért való küzdelem jelenik meg a környezetén
belül.
Talán a nagy és átfogó elméletek közül azért is ez a felfogás került számomra
előtérbe, mert mindig is közel álltak hozzám az önmagukat kifejezni igyekvő
művészi alkotók, különösen az irodalom területén. Tinikori irodalomtudósi
ambícióimat integráltam a pszichológusi hivatásba azáltal, hogy végül
irodalomterapeutának is képződtem.
Az elmúlt években igyekeztem különféle módszerekből és akár a pszichológia
határterületeiről is meríteni tudást, tapasztalatot:
Elvégeztem családállító képzést, ahol megismerkedtem a Hellinger-szemlélettel és
az ezzel kapcsolatos rendszerszemlélettel.
150 órás jungi pályaorientáció/önismeret során betekintést nyertem a jungi
szemléletbe és különösképpen a jungi álomelemzés módszerébe.
110 óra önkéntes kutatómunkát folytattam Károli Ösztöndíj keretén belül, ahol 65 év
felettiek versengésével kapcsolatos kutatásában készítettem félig-strukturált interjúkat.
Általános iskola iskolapszichológusa voltam 1 tanévet.
Nagyjából fél éves irodalomterápiás csoportot vezettem fiatal felnőtt
egyetemistáknak, jelenleg is tervben van irodalomterápiás csoportvezetés.
Jeles értékelésű mesterszakos diplomám szakdolgozatát generációkutatásból
(Z,Y,X, Baby Boomer, Csendes generációk mentális jellemzőiről) írtam.
Mindezen módszerek és tapasztalatok alapján a témaköreim
Bármilyen általános jellegű elakadással problémával megkereshet
Iskolai problémák (bullying, beilleszkedés, tanár-diák, szülő-gyermek konfliktusok)
Generációs konfliktusok (pl.: családok belüli, munkahelyi, társas konfliktusok)
Fiatal felnőttek problémái (pl: egyetemi teljesítés, szülőktől való leválás)
Alvással, álmokkal kapcsolatos jelenségek
Életvezetési nehézségek
Identitás, „merre tartsak a jövőben” kérdései
Egyéni irodalomterápiás foglalkozásra is van lehetőség (mindennapi érzelmi
elakadások esetén, ugyanakkor műalkotásban és/vagy életvezetésben megakadt
művészeknek is igen hatékony módszer)